5. Papīra leļļu teātris

1. veids. Jebkuru zīmējumu var pārvērst par teātra personāžu. Atliek vien zīmējumu izgriezt un tā aizmugurē ar līmlenti piestiprināt uzkodu iesmiņu.

Ja vēlas, lai personāžam kustētos kājas (rokas), uzzīmē otru kāju (roku) un ar mazas podziņas vai pērlītes palīdzību abas detaļas sastiprina kopā.

 

 

 

2. veids. Lelles apakšējā daļā izgriež caurumus, pa kuriem izbāž rokas otro un trešo pirkstu. Tās ir kājas. Kustinot pirkstus, kustās lelles kājas.

 

 

 

3. veids. Raustot aukliņu, papīra pūcīte kustina spārnus. Līdzīgi var izveidot papīra lelli, kura kustina rokas un kājas. 

 

 

 

 

 

 

 

4. veids. Lai zīmētos papīra tēlus varētu novietot stāvus, rīkojas šādi. Zīmējuma apakšējā daļā veido nelielu iegriezumu. Tad izgriež pusapli un tā augšējā daļā arī veido iegriezumu. Abu detaļu iegriezumus savieno, vienu ievietojot otrā.

 

 

Mājas lapā ievietoti oriģināli autores darbi, nevis kopijas vai tulkojumi no citām tīmekļa vietnēm. Rakstus, zīmējumus, idejas un fotogrāfijas nedrīkst pārpublicēt bez autores piekrišanas, kā arī nedrīkst izmantot komerciāliem mērķiem.

 

© Sanita Nikitenko




Aizkulises

Kādu vakaru, kad abi ar vīru atgriezāmies mājās no darba, bērni priecīgi pavēstīja par gaidāmo pārsteigumu. Visu dienu viņi bija gatavojušies teātrim – izdomāja ludziņu, zīmēja personāžus un noformēja “skatuvi”. Būdami noguruši, mēs negribīgi iekārtojāmies skatītāju sēdvietā - mīkstajā viesistabas dīvānā. Noskanēja trīs zvani un izrāde sākās … Tā tik bija jautrība! Lūdzām ludziņu atkārtot vēlreiz, jo par nogurumu smejoties bijām pavisam aizmirsuši.

 

Bērni bija sagatavojuši izrādi par aitu ganiņu, kurš divas reizes apmānīja ciema ļaudis, ka vilks aiznesis aitas, bet trešajā reizē, kad tā izrādījās taisnība, neviens vairs viņam neticēja. Izrādes 1. cēlienā tika atveidota šī pasaka, bet izrādes 2. cēlienā bērni bija izdomājuši pasakai turpinājumu.